16 March 2011

dah siap

dolu aku dah post kain pasang ni kan..la ni kain tu dah siap jadik baju kebaye as per my wish..
tadaaa~~!

tadaaa~~~!lagik.. :p

fyi, kain dak ina tak sempat nak hantar tailor coz mase kitorg anta kain tu ina takdak 2minggu coz attend kusus..nak tempah bliau nye takdak ukuran..nak anta pas dia balik kusus, tailor tu kate tak sempat nak siap kan..so buat baju aku jelah..huhu..tu plain lagik tu..kang aku tambah eksesori kat baju tu baru nak cun skit..tak leh cun banyak2..kang kechantekan pengantin tergugat, bliau sepak laju2 kat pengapit..haha!

aku tempah baju kebaye ni kat fa & lin collection..husband & wife tailor okeh..best kan! :) kedai derang kat pandan indah..taman ape jangan tanye..aku bute kl..pegilah 100kali pon aku takleh hapal jalan n tak cam jalan n i refuse to learn!haha..kedai ni dekat ngan kedai/showroom toyota..their work are superb awesome!siyes!yang penting harge dia affordable..he..yang best dia akan bagi ko suggestion the best for u..contoh clif lengan tu ke beads ke..n material dia bukan cikai2..dia gune japan beads mean ko cuci baju ke dry cleaning ke beads tu tak pudar kaler..so watch out beads tailor korang gune k..member aku dah kene..charge upah beads mahal nak mampos skali cuci kaler beads tu tertanggal..tu beads cikai..eceh!kalau nak tau detail sile tanye kedai jual barang jahitan..ehehe..

sebelum ni aku ade tempah kebaye(ala 3pasang jek T_T) gak tapi kat jb la..1st time buat sedap pakai n terletak je baju tu..kang tempah 2nd time da tak best..padahal mase nak buat 2nd time tu amik lagik ukuran..kot2 la bertambah inci or kecik kan inci baju ke kan..last2 dapat baju gile senteng lengan baju tu..cam baju pinjam plak dah..what the senteng?!huh!pastu kalau beli jenis kebaye siap ade je part yang kureng bile pakai rase tak sedap..huhu..

tapi aku jenis prefer beli baju kurung dah siap..sebab
1. aku tak reti nak tengok kain..hukhuk!aku tak reti nak imagine kain tu dah siap jadik baju..sedih ok..dah banyak kali menuntut ilmu ni tak tetap tak feel.. T_T
2. beli dah siap senang!lagikpon aku dah jumpe satu kedai kat shah alam yang jual baju2 kurung & kebaye dah siap yang chantek2 mean bile aku pakai sedang elok je..tak terlebih tak tersenteng!yang penting size baju siap tuk aku is xs!feeling2 ko kurus slim gojes ar tu!haha..keji sunggoh!

wah..banyak nye aku bebel..confirm adik aku cop aku kuat membebel neh..hehe..tapi ade aku kesah.. :p


4 comments:

Taib ^ _^ Cr0zex said...

ini ke baju bt kt pandan indah.. wah.. 0k la chantek..

ain said...

iyer..nak anta kat ur mum, kedai nye jaoh bangat!he..bese2 je..tak meriah pon..

Taib ^ _^ Cr0zex said...

0w.. pakai time ade majlis wak.. kemeriahan kt situ.. hehe..

ain said...

insyAllah.. :)