07 March 2011

baru jumpe cable camera -___-"

tipu2!sebenarnye bliau malas nak pi amik, transfer and edit pic..ahaha!baru arini terhegeh2 nak upload..cet cet!
dengan adenya perencah mee bandung mak pon ni, sume keje memasak mee bandung menjadi mudah!lebih2 lagik orang cam aku nih..sume nak senang, mudah n cepat!tehee.. :p kejap je siap..ko cume perlukan perencah ni, pastu add on item such as meeee (kalau takdak mee camne nak jadik mee bandung korang), telur (al-wajibun!), sayur, fishcake, udang, daging, kacang kisar.. kalau kene aku yang masak, sumpah gile simple aku buat..aku letak telur, sayur, fishcake n udang!ehehe..dasar nak simple camtu ar..tapi kalau ade mak mentua sile jangan amalkan gini..kang ade kene lect kang..mak tak bertanggungjawab nyah!ha..ekh yeke ken lect..ntah tak tau.. :p
sebab aku yang masak, so ikot suke aku jelah nak masak camne..kat blakang peket tu kat takyah tumis pape..tapi memang sejak azali tau masak memang aku jenis masak pape pon suke tumis dulu..even masak megi..ntah apsal ntah..dah jadik habit..kalau tak tumis aku rase cam kurang feel je nak makan..eceh!
so tumis bawang putih..ala letak la koman sebijik dua bijik..tumbuk2 nah campak dalam piyuk..dah nek bau, tambah air..biar mendidih baru masuk kan perencah mee bandung tu..pastu da mendidih lagik campak la ape add on item korang nak..
berasap2 lagik dalam kuali..kuah mee ni lagik kerap panaskan lagik pekat kuah dia kot..?erk yeke..ke sebab aku gune 3bijik telur je..almaklumlah stok telur ayam rumah aku tu je yang tinggal..mase gi pasar tak teringat pulak nak beli..hehe..



No comments: