21 July 2011

situasi 1


baiklah korang, arini aku suke suki nak bukak satu topik dan dengan sesuke hati aku nak namekan dia sebagai "situasi"..topik ni menceritakan perkare2 yang berlaku dalam kehidupan aku..kehidupan korang aku tak tau lah ade jadik ke tak..so aku buat ikot pengalaman/kejadian based on keadaan sekeliling aku...


situasi 1 : malam. plan keluar jalan2 cari kedai fotostet n beli makan..keluar je dari carpark:

Aku kiut: pergh sampah sape tergolek tengah2 jalan nih..

.....sretttttttttttttttt!!....dramatik tak..ha!padahal tak laju mane pon, brek terkejut sikit je..ha..

aku kiut: sampah kite!!!!

ina: tulah ina dah pelik apsal ko keluar ikut jalan nih..slalu nye nak buang sampah kat blok e..ina ingat ko nak buang sampah kat tempat lain..


aku kiut: mane ade..aku betul2 tak ingat kte ade bawak turun sampah skali..camne aku boleh lupe..padahal sampah tu aku yang ikat.. -_______________-"


ina: takpe, depan sane ade rumah sampah..ehehe..


adik: jaoh nye korang buang sampah..kalau tak ingat tadi memang jalan2 bawak sampah skali kan..kahkahkah!


kuar simpang, jumpe lagik sampah jatuh atas jalan..pffft..asal jumpe sampah tergolek atas jalan masing2 gelak teringat kan kisah sampah kitorg tu..huhu..

No comments: