17 July 2011

giant eyes!


mo0o0orning peeps!

haaa..sangat rare ah nak tengok aku tetibe rajin nak update belog early in the moring kan..haha..pas subuh tu aku da stat tak leh nak lena da.. -___-' tergolek2 camne pon tak leh tdo gak..last2 aku bukak lappy transfer gambar, tengok gambar, delete mane2 gambar xbest gegar!!, edit gambar, tros la aku upload dalam belog..huhu..ni baru camera aku..camera dak ina lum transfer lagik..yang tu tak tau aku nk upload ke tak..huhu..lets see my tangkapan..ecewah!!haha..feeling2 nak sepak diri sendiri je..huhu.. V_v

kitorang pegi tu pun da petang sangat..kul 6 camtu..tak susah nak cari tempat parking...tapi tempat parking adelah full!tapi nasib aku baik 2nd usha park dah dapat..maybe aku dah biase dengan jalan usha daripade tingkap opit pun ye kat sini so aku dah ade target park kat mane..fuhhh dekat dengan food court dia!haha..memang plan nak park dekat2 dengan tempat makan sebab aku da lapa time ni..teheeee.. ^^,

the entrance..n diantara bunge2 yang ade..gile ramai budak skola bersidai kat sini..aku terrrdengar sambil nak jalan masuk entrance, derang kumpul kat sini tunggu bus derang datang..tapi bile ko buat camtu da makin semak pulak depan entrance tu..weken kot..ramai orang..

dalam khemah ekon tu, masyAllah..ramainye umat..sampai tak tau camne nak amik pic..chantek memang chantek..siyes!tapi kesesakan manusia buat aku nak blah cepat n takmo amik pic..haha..emo tetibe pekes!ha..the next pit stop was garden bazaar..yang ni kalau ade yang nak beli bunge2 pokok2 baje2 batu2 bla bla bla..untuk aku yang tak minat tanam menanam ni memang aku kasi fast forward la..haha..

rase nak cepat2 gi monumen..he..sebab nak usha tiket cruise!!memang part ni je aku sanggup bersusah payah datang floria..kalau tak, idak le aku pandang..huhu..kitorg mintak suggestion budak2 cruise tu best time nak naik cruise mase giant eyes..yeee..mest aku sorang je panggil fireworks tu giant eyes..huhu..derang suggest amik kul 9.45pm..sebab at the same time ade boat parade pastu kul 10 da stat fireworks which is cruise tu dia akan park port baikkkk punye to give us the best view of putrajaya fireworks at night..

for kiling time nak tunggu 9.45pm kitorg carik makan dulu..bau semerbak ayam kfc memanggil2 je..huhu..see the que..almost 40mins baru turn kitorg..time ni aku rase nak je order satu lori kfc..haha..makan depan landskap bunge2..erk..takde la rase teruje tengok bunge tu..rase nak makan sambil borak ade la..he..

habis makan, jalan lagik..time ni boat parade da stat da..ramai oh orang duk berkelah tepi2 tasik tu.. :) kitorg pon tengok jugak la..bot paling panjang tu tourism malaysia nye..huhu..

another pic of boat parade n night scenery of putrajaya..n dah alang2 sampai menara monumen alaf baru ni, kitorg pon jalan la naik atas..kalau nak tunggu saje2 datang ntah tak tau bile..ha..n sape kat monumen ni sesuatu yang membazir??!pegi terjun tasik skang!ha..memang la ade some people tak paham ape makne monumen ni..meh aku story sikit, bentuk derang buat ni ilham daripada bunge raye..bunge raye versi monumen..tapi bape kali aku nengok cam takde la rupe bunge..huhu..maybe sebab dia kaler gold..kalau kaler merah ijau aku boleh absorb lagik..he.. -___-" once ko step in, dah ade kronologi dokumen sejarah malaysia..daripada zaman sebelum merdeka, semase merdeka, malaysia arini sampai la malaysia akan datang 2020 dan seterusnya..aku paham ape maksud yang ingin disampaikan..n aku sayangkan kesejahteraan keamanan negara aku..no doubt.. :)

okeh!its 9.45pm!its a cruise time! ^^,
what a beautifullll putrajaya..time2 ni lah kalau ade dslr ke amende camera yang canggih manggih kan best..haha..the view was great..rase taknak cakap ape..nak tengok puas2..padahal arini2 ko tengok bangunan2 ni kan..haha..gile gediks!tapi siyes memang pengalaman yang sangat.....best..beautiful..sweet..ah sume la yang best2!haha..kitorang amik port atas bumbung la..feeling2 bot tu aku yang punya..haha...seb baik dapat crowd yang happening..huhu..pic yang besar tu, bot ni da siap2 park waiting for fireworks..bestkan port aku dapat..no blocking2..ha..tapi ade camera digital je..tu pon mase fireworks tetibe bateri kat merah..marangkerapumarangsekeper la kau! T_________T

its fireworks!semua orang teruje..haha..tetibe feeling2 bangge opit aku berdepan ngan jambatan wawasan ni..wakaka!tak boleh blah nye feeling..ha.. *slap forehead sendiri* cepat2 aku amik pic sementare camera aku masih bernyawe..ha..dramatik betul!orang sebuk panggil fireworks, aku sebuk panggil giant eyes!ha..

the last shot of fireworks..banyak sangat!!aku suke!sebab aku suke lah!ha..suke tengok lampu warne warni..ha..memang tak leh nak tinggal perangai ni..perangai daripade kecik membawak sampai ke besar..ha.. -___-"

abis je fireworks, cruise pon bawak kitorang menyusuri tasek ni..what the best feeling..ha..sampai kat jambatan gemilang bot pon buat u-turn..ok la..da cukup lame aku rase..almost sejam..n aku puas ati la!







sekian saje kisah giant eyes aku tahun ni..haha..aku harap dengan memori baru ni aku dapat lupekan memori lame floria yang lepas tu.. T__T




2 comments:

Zorrom said...

delete memori lama.Upgrade guna yang baru.

ain said...

bukan semudah tu.