01 June 2011

hicom yamaha 5S trip

pagi tadi aku join trip 5s pegi kilang hicom yamaha..sengih je boz aku bagi ikot..skali balik opit menyengih je dia tengok aku..hambekkkk kau..meja aku penuh keje.. -____-' mesti dalam ati dia cakap 'hah nak sangat kan pegi trip..teheeee...' takpe2..janji aku dapat jalan2 naik coaster..ahaha..

ok malas nak membebel..trip 5s ni derang decided nak pegi kilang hicom yamaha..lets cekkidap together gather..

the email informed the bosses 'bout the trip

mari2 naik coaster..otw pegi tu ujan..bile ujan jalan pon jem..da lah jem..tersesat pulak tu.. -__-' bile sesat itinerary pon change according to the situation..ekh2 terrrrrrlalu pulak depan kilang canon..tibe2 teringat pokok sakura aku..teheeeee.. :p

hicom yamaha welcome sign..1st things to be done is company briefing..halah tak kan nak tros terjah kilang dia ye dak..

sesi briefing..takleh menguap sebab aku duduk depan sekali.. -___-' incik pengerusi majlis ni informed..yamaha ni sebenor2nye company buat instrument music..pastu derang expand their core business lagik..on of was yamaha motor..huhu..quite interesting thing la company ni..its medium company..huhu..nampak tak pink arrow tu..minah tu name dia hinnah..bliau tu kan sawan camera okeh..gigih suh aku amik pic dia even mase briefing..mesti cfo ngan manager hr tu feeling2 aku nak amik pic derang gak..sori bozz..welcome drink nescafe o..aroma dia semerbak satu meeting room..tapi takot nak minum..kang malam tak leh tdo pulak..da la pagi2 bute kul 3 4 pagi pakcik msg boleh pulak aku terrrsedar kan pastu terrrkebil2 tak leh nak lelap..ngantukk oh pagi ni..siyot nye pakcik!cet cet!

lets begin our tour..eceh!ade gud info n kaedah kitorg boleh apply kat opit nanti..yamaha management awal2 lagik da pesan hanye boleh snap pic kat office area je..kat bahagian production area cannot maa..so please do respect their policy..its first time aku tengok operasi kilang..oh0oo..jakun sikit ar..almaklumlah dolu2 pas spm sempat keje kedai jakel je..huhu..past qc enjin motor paling best..haha..mest incik yang kasi lulus ke tak enjin tu gaji bliau riban2 kan..kalau dia tak puas ati ngan performance enjin tu dia tros rejek oh..n area situ panas..takdak ekon..teheee..

muke gembire da abes tour..yeay!mase yang ditunggu2..makan time!ade ayam ade udang ade sayur n sirap limau ais..terbaikkk!minah pink arrow tu pakse aku amik pic dia..n last but not least contoh mukes2 kenyang..haha..

end of trip..mari bergambo..huhu..tembam nye aku!! T___________T

7 comments:

Taib ^ _^ Cr0zex said...

naik bas pendek,,, asap kepol2.. >:p

ain said...

tak kisah ponggg..janji dalam bus leh layan movie..muahaha!

Taib ^ _^ Cr0zex said...

eh x..pakcik nikan bhgn pgangkutan & trafik.. besenye asap bas y kepol2.. kete asapnye x.. ala, cam gitu2 tu.. :P

Taib ^ _^ Cr0zex said...

eh.. ade movie? haha

Taib ^ _^ Cr0zex said...

uish..shoo2..
mlayu mudah riak...tgn didada smbil mata ke atas :p

Cik Is said...

aishahh...haha cmner leh tjumpa ko kt sini lak..tgh2 aku search images tuk 5S skli tnmpk muka ko...hihi trus aku klik..la blog aishah rupenya..xsangka2..dh lama gak aku xbaca blog ko..lupa alamat dah..klkr kan

ain said...

errr cik is mane ni??? #blur