22 March 2012

3D sketchup


morning uolls,

semalam dengan arini aku berkursus..and currently i'm in the middle of kursus..ala kursus dalam mof je..tak koserrr nak pegi kursus yang luar-luar nih.. :p kali ni aku amik kursus 3d sketchup..jangan main-main uolls..makcik kursus 3d..ha..takut jugak la tak dapat nak catch up ape bende jadah la 3d sketchup nih..tapi alhamdulilah boleh paham and boleh praktik kan..best gile program ni..dalam kursus aku pegi ni fasi banyak ajar camne nak buat pelan lantai rumah..which is its very interesting..ko boleh creat rumah idaman korang..boleh deco rumah korang..buat bumbung..n macam-macam lah..best giler..dah la boleh view 360 darjah rumah tu..pusing sini pusing sane terpusing-pusing sampai lantai aku duk atas (rumah terbalik!) sumpah lawak kalau tengok..hahaha..best la..ni pelan lantai rumah yang aku berjaye buat..
hasil dua ari berkursus 3d sketchup..boleh la kan..

korang patut try jugak..program 3d sketchup ni boleh download freee je kat google..kalau korang ade google earth korang boleh search 3d building..bangunan mof pon dak bptm dah 3d kan..class kau jah!banyak lagik 3d building korang jumpe kalau gune google earth..especially negara-negara maju such as london jepun (negara ni je aku search.. :p) bangunan 3d derang lagik banyak and sume nye awesome2!ko even boleh buat street view lagik..boleh jalan-jalan dah feeling-feeling ade kat sane..haha..

kursus ni abes pukul 4lebih..suppose to be dah takyah masuk opit pon takpe..tapi sekali tengok meja...sakit mate!herghhh!takde maknenye nak balik rehat dengan senang ati..alang-alang aku dah settlekan keje aku, aku join pulak budak-budak zon aku buat 5S..ala balik awal bukan gi dating pong.. :( pergh semangat betul masing-masing!ok la kan..ade kerjasama..even dari officers zon kitorang..maybe not in join our aktivities/tenaga buat derang murah ati gile nak bagi funding..cakap je ape nak okehh..bak kate beliau lagi "zon kite kan like hartamas..ade sub, sume tsub n officers area zon ni..cakap je nak beli ape..funding besar"..haha..betul tu!betul tu..ha..arini ketua zon kitorang plan nak pindah kan pasu-pasu yang dah takde pokok tu dalam stor..sori geng tak dapat nak join..aku kursus.. :p sudut zon nanti aku buat k!tak sabar nak tengok result zon pas sume settle..huhu..

lagi.....ekh arini gaji kan..ehehehe..bajuuu wait for me!!ha..

ta-ta!


p/s: lagi tadi aku nak type kursus tapi aku gi type kurus..ape ni..adekah jari-jari ni berpakat dengan otak nak perli aku ke hape.. -________-'