20 May 2011

ape aku buat cuti lame2 kat kampung..

erk kampung kah..tapi kampung aku apsal name taman putri kulai..huhu.. -___-' erm sebenarnye otak aku susah plus degil nak absorb rumah parents aku tu kampung..sebab sejak azali lagik aku dah duk rumah taman..dalam otak aku da set siap2 kampung tu its look like rumah2 kat kampung yang lalu jalan2 kecik tanah merah(if have) bile lalu mate aku disajikan saujana ijau mate memandang rumah kampung yang comel2..ade pokok durian pokok rambutan pokok duku kat laman rumah ade reban ayam(aku suke yang ni!he..pagi2 kejar ayam sampai sesekor lari lintang pukang..ehehe..)..cam rumah mak long aku kat muar tu..cam rumah mak sedare ayah aku, mak ide enon kat parit punorogo tu cam rumah wak sariyah kat felda taib andak tu..tu contoh pengalaman aku la..lain orang lain kampung nye..kampung korang aku tak tau..ce cite ce cite..he..tapi kang nak cakap 'yeay!balik taman!'..tak ke pelik bunyi nye..feeling pon da lain..wakaka!gediks ar kau!ha..

tak kisah la nak panggil ape..janji jumpe family tersayang..cuti ni memang banyak duk melepak kat rumah daripada berjalan..rabu tu memang totally duk rehat kat rumah pas balun berjalan sakan weken ngan family masak (erk mak masak..aku tolong2 je.. :p) sampai betis aku cramp duk drive sane sini..memang aku rehat sepuasnye lah..he..khamis tu ade da kuar jalan tapi dekat2 cni jelah..bagi warming up otak aku sikit kasi kenal2 ingat jalan..he..baru arini kuar begebang..hehe..plan nak shopping baju..tapi mate duk usha kasotss.. -______-' buruk perangai!last2 kitorg end up tak bli pape (except muvi pairet..ehehe..)..takpe..esok masih ade..insyAllah..esok boleh mintak ayah ke akak ke bawak jalan2 takyah nak susah aku drive..best2!

so skang ni kitorg duk layan dvd sampai lebam!haha..gile banyak kitorg borong..best2..kualiti tip top mantop!sumeorg puas ati..cite tangled tu da duk 2 kali tengok..esok kang confirm anak2 buah aku request nak tengok lagik..huhu..


diantaranye..tak lupe jugak..cd motivasi haji incik ayah suh kitorg skali tengok..huhu..ai ai ayah!



8 comments:

Taib ^ _^ Cr0zex said...

Assalamualaikum..

Menarik baca entry ni, especially bab suasana kampung y ada pokok buah-buahan dgn reban2 ayam. mm..xsalah panggilan 'wak' jugak dtg dari keturunan jawa nih. Bila baca teringat salasilah keturunan sy jg dtg dari sebelah muar,johor (basically, keturunan darah jawa sebelah nenek) puji2 for darah jawa skalian,hehe.

lanjutkn cite, b4 ni sy xpenah cite, bile ade pkataan ce cite rase nk cite..hehe. nmpk mcm m'yamp0k..he.. xyelah,bile lg nk cite. =)

regards,
taib.

ain said...

wahaha!blah omak den ade darah javanese..best!suke dgr derang ckp2 wlpn taktau amende derang ckp kan.. -___-'

Taib ^ _^ Cr0zex said...

omak awak javanese (tgk air muka dlm gambar post2 dlm blog ada darah)huhu..

sy sebelah mak jgk si..pangkt nenek pd mak sy (moyang sy lah kiranya).. bahasa kejoworan ni mmg 'unik' mane x, bila dgr keturunan jowo borak mcm paham situasi org y becerita, tp bila nk balas blik ckp tu xreti..

ayah awk xjowo? sy blh mak,ayah x :p

ain said...

tak ar..ayah sy mulbari blood kot..sbb incik ayh bin maidin..ehehe..ekh ntah..sbb sy tak penah jmpe atok laki ni..

Taib ^ _^ Cr0zex said...
This comment has been removed by the author.
Taib ^ _^ Cr0zex said...

Sa..lam.... (ckp pelan2..he)

Dedulu kan ayah sy penah m'gajar kt sk0la Men. Selat Tebrau,johorian taww.. ms tu sy blom sk0la lagi "masih kenet"(cite d0lu dicite blik mmg bes!..ahaa :p)

pas dgr cite ayh awak bin maidin, teruja nk dgr lg cite tu, sbb xpenah dgr lg kisah2 mulbari camne, rase nk dgr bes!..he ^^

ain said...

mulbari ke malbari ekh..he..that blood belong to atok lelaki (means ayah kepada ayah sy)..sy taktau ape2 pasal that person..coz since that person leaved his family(nenek sy n adik beradik ayah sy), ayah sy himself refuse nak cite n saye pon takdak interest nak amik tau..kitorg pon tak penah never ever forever cakap pasal that person..sori no story to mory..

Taib ^ _^ Cr0zex said...

yelah.. perkara dah lepas2, nk tye2 blik kt ayh awk pehtu agak susah..

eh.. mulbari ke malbari, tp 2-2 menunjukn ttg sst kaum/masyarakat, cuma bile ingat2 blik sejarah2 ada jgk pdagang2 kaum ni dtg menetap di m'sia dan s'gapore xsalah.. hehe

yelah.. klu nk tgk beza mane btol 2-2 tu, xsure jgk sbb xde maklumat spesifik (sbbnye ada org kate mulbari tempat, manakala malbari kaum..ntah lah, huhu)

*bc story mory awk.. bes! :)