02 December 2011

pergi encik-puan | balik haji-hajah :)


ehem..


err..boleh ke intro camtu.. -___-'

ni aku nak cite pasal family aku pulak..

ayah, mak n atok aku dah selamat kembali dari tanah suci Mekah! :) alhamdulilah..syukur sangat2..ayah n atok aku sihat alhamdulilah..cume mak aku kurang sihat..dia ade alahan n batuk2 sikit..mak aku tak boleh makan banyak ayam dengan udang..nanti naik rashes..kat sane derang banyak sediakan lauk camtu kan..dah bawak gi clinic nanti makan ubat rehat akan baik sedia kala, insyAllah..

now they are pak aji n mak aji n tok aji!ehehe..so comel! :)


comel like moi!ehehe..


aritu 3 kete jemput tok n mak2 aji nih..kete aku, kete abang ipar aku n kete pakcik sedare aku..seb baik gi 3 kete kauu..barang derang beranak pinak..huhu..tu pun dah balik, officer airport call bagitau ade 1beg tertinggal.. -___-' tapi rasenye dah pegi amik kot..huhu..


can you spot two cinonet in pajama??


flight parents aku sepatutnye tibe airport senai on 27 nov..tapi ntah ape masalah..flight delay sehari..so 28 nov 7 pagi derang touch down..ingatkan yang dewase2 je pegi jemput..tup2 anak2 buah aku pon cargas je bangun nak ikot jugak..tengok jam dah kul 7..mane sempat nak mand kan..3 orang kot..last2 suh derang cuci muke kumur2 tak salin baju ape tros gerak gi airport..ehehe..sempoi tak anak2 buah aku pegi airport dengan baju tdo..kau mampu??kah!!tengok kapal terbang besar sangat tros terdiam tak kate ape2..tengooook je..haha..sumpah lawak!


jejak kasih!

after 1 hour waiting..parents aku selamat kluar dari balai ketibaan..kalau cite bab ni..boleh sebak balik..mase nak jemput derang kat airport aku rase happy sangat tak sabar nak jumpe derang..rindu!skali mase duk tepi usha2 jemaah kuar satu persatu dari balai ketibaan tu kan..aku perhatikan jemaah aji yang da jumpe keluarge masing2..salam2 peluk nangis..aku yang tengok pulak jadik sebak weh..siyes!last2 aku blah dari crowd tu..aku cite kat makcik aku ngan akak aku..diam sume..akak aku je menjawab..'mestlah nangis!' aah..akak aku kan dramatik..ehe..aku kalau boleh taknak la nangis mase jumpe parents aku..agak2 aku da ok sikit..aku pegi tunggu kat crowd..n ayah aku pon jalan..tros aku lompat dapatkan ayah aku!aku sempat jerit kecil 'ayah!' pastu salam..ayah aku cium aku..aku pegang je lengan ayah aku..tak bercakap..takot ternangis..hehe..da ok baru aku tanye mane mak dengan atok..ayah aku kate derang ade kat blakang lagi..dah jumpe kat ayah dengan others family member..aku tros pegi kat crowd tunggu mak ngan atok..tengok2 takde..las2 adik aku bagitau derang dah ade kuar..skali derang lalu exit yang lain dah..ceh..tak dapat peluk mak first!hehe..orang yang paling rindu kat mak adelah anak buah aku yang kedua murnialiah..peluk melekap takmau lepas la..pastu balik2 rumah dah plan ajak mak tdo bilik dia..ewah..over kauuu!ha..

gitulah alkisah balik aji parents aku..macam2 cite derang share..n ofcos la derang sarankan mude2 ni kumpul duit pegi buat umrah dulu ke..macam2lah..yang tak tahan souvenir kemain..shopping sakan nooo..tapi aku kirim kapet idak le dibeli nye..ehehe..mahal kot..he..


moi in jubah every friday..
amik berkat ari jumaat penghulu segale hari..ekh!

mak aji..thanks for the jubahs..chantek!



sekian saje melaporkan..trimas!


No comments: