05 October 2011

panggilan haji


gudmoring peeps!


wah2..seminggu skali baru nak update belog..klas kau ecah!haha..
sebabnye...aku malas!

a lot happens..contoh paling random..dapat gaji->soping->kopak sekelip mate.. -_______-'

on other hand..minggu lepas mak dengan atok aku dah dapat surat detail penerbangan haji derang..12hb ni depart dari airport senai..unfortunately surat ayah aku tak kunjung datang.. :( boleh kate ayah macam dah redha la kalau tak dapat pegi..cakap dengan aku pon suare dia dah bergetar2 macam tahan nangis!aku yang dengar pulak mate merah2 berair tinggal nak jatuh je.. :'( mak aku dah excited nak pegi haji..tapi at the same time kitorg sedih jugak ayah kalau ayah tak dapat pegi..yelah..pikirkan keadaan mak yang kurang sihat nak jage atok aku, nak uruskan segale bende kesane kemari..siyes aku tak sanggup..

tapi!


segalenye berubah pagi tadi..



pagi2 dah dapat call dari rumah..mak call bagitau..buat label untuk name ayah sekali..'ekh why mak??'..'tadi ayah dapat call daripada tabung haji..name ayah terpilih jugak untuk gi haji tahun ni!'..hah siyes?!' 'iyeeee..surat belum dapat lagi..dia call inform dulu..' 'alhamdulilah!' bla bla bla bla.....

okeh first!mase aku dapat tau brite ni aku..gigil tahan sebak sebab ayah dapat pegi haji jugak..makne nye ayah, mak n atok aku dapat pegi haji tahun ni!i'm so happy for them.. :) tibe2 sedih kan kene jaoh dengan derang for a long period..belum pegi aku stat rindu kat derang..for sure mest nangis..aku kan dramatik sikit..

so 8hb ni kitorg buat kenduri doa selamat..n stat from 10th until 21st oct i'll be on leave!!on leave purposely for babysitting moi noty nieces!hnggggh!!aku pon kene buat persiapan mental dan fizikal!hahaha..

to moi beloved nieces..please be nice to ur mak ngah..otherwise mak ngah will sorok kan ur toys! >:p n please not to complaint about mak ngah cook..i if u dont eat it, tomorrow i dont cook!haha..aku quote ayat mak aku..bile dia penat2 masak, ayah aku tak makan..cepat2 ayah aku amik nasik..hehehe..cute je!

cuti kang tak tau la aku sempat ke tak nak tengok belog nih..huhu.. -____________-'

mood happy sampai rase tengahari ni nak makan ayam penyet!erkk apekah?!takdek kaitan langsung!haha..


okeh..daaaaaaa... :)



3 comments:

Taib ^ _^ Cr0zex said...

wah..ngam2.. huhuhu

Dahniar ahamad said...

waaa manyakk siok...alhamdulillah sume dapat panggilan haji...phase yg last tu paling siok...ayammm penyettt waaaa sodapp...

ain said...

taib: tu ar pasal..alhamdulilah..

cikdud!: huhu..manyakkk sedap maa..abih la..pas ngidam berger ngidam ayam penyet pulak..ekeke! :p