21 September 2011

nak cuti nak bercuti


morning peeps!


boleh tak aku nak rase yang minggu ni bukan la minggu yang baik untuk aku..ah lantaklah..aku yang rase kan..

1st!aku check slip gaji..seperti yang dijanjikan tunggakan elaun aku akan masuk untuk gaji bulan ni..tapiiiiiiii..kenape tak same amount dengan boz/aku kire..bulan lepas aku double check n dia bagitau memang bayar ikot back dated dari 2008..so dari jun 2008 sehingga mei 2011 aku kire ade 36 bulan tunggakan..ke aku salah kire..ke aku da bodo matematik..cube try korang kire..tup tup kat slip dia bayar 24bulan je okeh..haih!frust oh..ape nih..main2kan ati perasaan aku je tau.. V_____v dalam ati guwa memang da panas!tapi sabar..harus la aku call budak unit gaji mintak penjelasan kan..wey dont talk gulung2 to me okeh..i really pissed off..aku ni kalau da bengang dengar suare pon aku da rase bingit rase nak marah..da la aku call..tak sempat aku nak explain the whole situation pastu kau cantas aku cakap n kau je nak cakap kan..explain nak laju2..macamlah aku buat keje kewangan kan..seb baik la aku bukan jenis 'owh yeke xpelah macamtu saye trime dengan redha nya..' salah orang la wey aku nak telan bulat2!aku jot down ape ko cakap tadi..then aku explain balik ikot ikot pemahaman aku..yelah kalau aku paham lain dia pulak faham lain tak gune gak..sampai aku puas ati baru settle..aku kire ikot detail tahun macam dia explain..aku tanye satu2..skali korang tau..rupenye dia terrrrrrrrrrrrlepas pandang again! tahun 2010..memang patut la kurang 12 bulan..korang boleh imagine tak....!duduk kat kewangan tapi buat kesilapan yang tak sepatutnye berlaku..lain la dia buat keje kenaikan pangkat ke buat kusus ke buat keje yang bukan kewangan..memang ade kemungkinan la buat kesilapan macam ni kan..yang ni.....aku rase memang sangat2 tak patut..frust a bit..nasiblah aku bukan terdesak nak pakai duit..so aku boleh cool down sikit..fine!

2nd..weken lepas family ina datang rumah aku..n mak dia ni ade la skill dapat rase bende2 ghaib nih..pastu dia bagitau rumah aku feel dia lain sikit..dont ask more..aku pon tak tau nak explain.. -__-' malam tu adik2 ina, dak diba dengan fahima nampak 2 'kelibat' kat dalam rumah aku..dem!n the result..aku nak kuar 2 3 pagi amik ade aku pon aku cam takot..kalau dulu aku memang tak pikir papepon bende2 macam ni..nak kuar,kuar je..skang ni malam2 adik aku tdo dalam bilik aku..dia yang takot lebih2..ceh..tapi aku notice lately ni aku da kurang bace yassin..kene stat balik nih..

3nd..kat bawah meja aku ni..ade 1kotak a4 ketas nak shred..tapi aku tak shred2 lagi.. -_______-' kat kabinet blakang aku ni pulak ade 1timbun fail2/surat aku kena kandung/shred aku tak buat2 lagik..ye perangai yang tak boleh dicontohi..hoho..menggune pakai alasan kat perenggan petame tu lagi la buat aku malas nak buat!haha..banyak la alasan kau!

4rd..la ni aku betul2 takdak mood nak keje..aku pikir nak cuti je skang..nak duduk rumah kemas2 rumah susun atur perabot aku balik bli barang baru kasi isi dalam rumah..sebab aku da bosan dengan keadaan skang..erk ni kire nasib kurang baik jugak ke.. -_____-' but before that kne buat wishlist dulu..kalau tak nanti aku beli barang merapu2 je..n i need a vacation so badly!

tau tak..kul2 pagi tadi aku makan nasik! (>>>.<<<") kul 2 pagi orang patut tdo..aku gi bangun makan nasik..nasi lemak plak tu..pas makan bam tido!gile kan?!!menyesal??cannottttt be lah..sebab sampai skang aku rase kenyang lagi..huhu..ekh apsal aku cite cam bangge2 je..haha..

last but not least..sape ade duit syiling limeposen sekeping2??meh tukar dengan aku..nak buat tambang limosin 18 tingkap..ehehehe..




5 comments:

Taib ^ _^ Cr0zex said...

makin gemok la pasni.. huahua

Taib ^ _^ Cr0zex said...

makin gemok la pasni.. :D

ain said...

hahaha..pedulik kan!ha..

Taib ^ _^ Cr0zex said...

oh 50posen.. ini disini hehe..

bdk2 kt bhgn kitorg y pg kolek tambang bas dgn tambang parking meter tu suma.. hik hik

ain said...

patut ar duit syiling aku abes..sumenye korang da collect gamaknye..