02 April 2012

guess my weekend guest


happy monday april peeps!

aiya so cheerful meh..boz is on leave today..so no monday2blues..haha!and guess what..i spent my blissful weekend with my lovely family...wohhoooo!

okeh first aku ingat ni mimpi..aku mimpi yang aku bace mesej kakak aku inform orang kulai nak datang kl..di dalam keblurrran di tahap maksimum..aku macam 'hahhhhh???' isk tak kan la..kan minggu ni aku dah nak balik jb..mimpi nih..antare separe sedar dengan mate kejap-kejap nak terkatup..aku mimpi reply msg tu..'siyes????' aku pon sambung tdo..siyes la aku bajet aku mimpi!kes dah rindu gile kat family gamaknye.. :p

sekali aku bangun..ade 4 msg 2 miscall!aku bace-bace balik..1 of the msg which is from my lil' sis..ni kes akak aku msg n call banyak kali aku tak jawab la ni..tu yang dia inform adik aku pulak..hehe..aku bangun dari katil takde de berdiri..gile pantas n ganas aku bangun tros bukak pintu bilik..apelagi masing-masing cergas kemas rumah..seb baik jumaat malam tu aku dah settle kemas sikit..huhu..settle sume g mand laju-laju, lunch kat luar pastu singgah pasar borong selangor beli barang basah untuk masak..

n petang tu pon derang sampai rumah..happy sangat dapat jumpe derang especially our lil' snowhite!last balik kg tu ari dia still jalan memapah pegang kusi lagi..kali ni da boleh jalan sendiri!dah dapat kaki..geram giler tengok budak kecik nih.. :p

actually aritu ade jemputan kat melaka..so alang-alang dah sampai melaka family aku lajak la sampai putrajaya..lagi pun mase cuti skola seminggu baru ni derang takde jalan mane..cian anak-anak buah aku.. :( plan nak cuti jalan-jalan kat sini terbantut..merempan jugak la akak aku..dah siap-siap amik cuti nak berjalan skaliii non ado..kat tempat keje akak aku susah nak dapat cuti..nak cuti pon kene schedule siap2 untuk setahun..tak boleh ramai-ramai cuti..so skali dah dapat cuti..plan tergendale..hmmm..akak aku ni kalau aku dah bagitau alasan dia tetap jugak nak merempan..tahan telinge jelah...tapi minggu ni derang datang pon takde event pon kat putrajaya.. :((

malam tu aku just bawak mak dengan anak-anak buah aku keluar jalan je..yang lain ayah aku nak rehat kat rumah sebab sakit kepale..akak aku nak ikot tapi murniarissa dah ngaruk nak tdo..mak dia takde kat sebelah kang dia tersedar nangis cari mama dia.. -___- last-last tak join jugak..nenek aku cam biase la nak jalan tapi tak larat nak jalan..oder jelah nak ape..ehehe..suke betul anak-anak buah aku dapat lepak kat jambatan wawasan..lampu dia kan bertukar-tukar kaler pastu siap main gelongsor plak dia kat batu-batu senget yang support tiang-tiang tu..time ajak makan mate dah kuyu-kuyu dah ngantuk..nampak colourful bridge segar mate masing-masing..pastu aku ajak balik masing-masing taknak kan..siap nak marah merajuk..hampeh!

lil' angry bird..comel je dia pakai jeans..

ahad pulak cam biase arrr..request mintak mak masak soto..ehehe..soto koboi!takde tauge takde begedil n lupe nak beli bawang goreng..hehe..takpe mak..sedap dah tu.. :p pastu siap-siap pegi equine nak beli kan birthday goodies murniamira nak bagi classmate beliau isnin ni..tengok banyak sangat jajan tros rambang mate tak tau nak amik ape kan..'pening kepale kakak nak pilih..banyak sangat!' lawak je..haha..settle tu sume akak aku nak shopping baju kat nichii alamanda..arissa tu kalau dah bagi dia lepas jalan jangan kau harap nak dukung dia..memang dia tempis tangan orang..pandai mengelak budak nih..ee geram!yang kakak-kakak dia pulak da jumpe playground memang tak la nak kuar kan..pancing cakap nak beli birthday present pon bolayan.. -______-


petang pukul 5lebih derang gerak balik..tu pon kul 10 malam baru sampai rumah..jem katenye kat highway..mest derang penat..esok pagi nye nak gi keje/skola..huhu..papepon..so happy derang datang sini eventho sekejap je.. :) jumaat ni kitorg balik jb k!ailebiu!