11 January 2012

cuti ujung tahun aku


tak kemane pun..sebab cuti tahun masing2 dah abes..kahkahkah!halah..mase parents aku gi aji tu ari kan kitorg gilir2 cuti jage budak2 kecik2 almost 2month..make kite cuti jalan2 on weekend jelah..tapi ok lah..still ohsem!!ha..kitorg donate2 duit pastu buat bbq kat rumah makcik aku kat kota tinggi..rumah bliau je best nak buat aktivit cam ni sebab rumah dia sebuah2 jaoh dengan rumah lain..kang buat kat rumah kitorg, jiran2 tengok cam tak best la plak tak jemput..ekh korang tak tau pe'el ayah aku..peramah noooo..kang sume yang lalu dia tegur silap2 ajak masuk 'eh meh la join bbq'..dah pulak..idak le name nye family gathering..tu da jadik open haos namenye..ehehe..so buat kat rumah makcik aku..privasi sikit..boleh gi pantai..walaupon time tu dah naik bendera merah tak boleh mand sebab ombak kuat..dapat tengok pantai pon jadik je kitorg nih..janji jalannn2..ahaha..

selalunye kalau gi rumah makcik aku ni..memang wajib pegi tanjung balau..dekat je dengan rumah cik kam aku..pantai dia best!n aku memang suke pantai..suke sangat!

tapi!cam haremss bile ade budak2 motor duk bawak dekat dengan pantai..tu pantai okeh..

pantai = orang mandi2 = buat istane pasir = baring2 tanam badan = terbongkok2 cari kulit sipot chantek2 = berkelah = beristirehat = champing = nak suasane tenang je tengok laut yang luas = menikmati keindahan alam ciptaan Allah = bawak makanan = ade family = budak2 = masuk laut mandi2 naik pantai makan kejap pastu lari lintang pukang sambung mand laut.

use common sense la dey thambi..

aku tak pahamla..apsal ade orang sakai kehulu kehilir bawak motor siap berkonvoi lalu kat tepi2 pantai..buat penat je pihak berkuase buat parking kau tak reti gune..masyarakat2.. -____-' nak show off amende pon aku tak tau..nak kate motor kuase besar 550cc idak pon..motor cabuk je..n asap motor kau je dah buat darah aku menyirap..herghh!


but pic ni bukan kat pantai tanjung balau..tu kat pengerang..sajo tukar angin..pegi pon da petang..air da surut..jaoh!lawak gile time adik aku nak amik gambar..budak2 kecik tu takmau blah..nak amik gambar same2..kah!!sorang blah..kang sorang lagik datang..pastu sume datang..ewahh..siap cekak2 pinggang..ha...tros cancel nak bergambar..tengok pic aku ok je..behave..aku suh buat camtu derang buat je..haha..gud2..




No comments: