10 August 2011

kalau takkkkkkk


aku kan..bab2 tengok slip2 gaji ni memang aku cukup mim alip las..dulu time2 ade hard copy printed payslip aku koyak tepi kanan je..oh cukup..ok..simpan!takdak aih nak tengok full..bikin nangis je!wakaka!skang ni pulak dah gune online..nak key in id- password-select tu ini-download payslip..plus dengan computer aku yang superb lembab2jamban..haruslah aku buat dekk je dengan gaji..teeeheee..

tapi arini!aku boleh gigih nak tengok payslip..tu pon dak ida bagitau janm dah update payslip..payslip bulan lapan uolls..cepat n efficient kan janm ni..korang memang class! :p

tengok2 tunggukan elaun aku da masuk..yeay!erk....tak jadik nak yeay..ekh ekh..apsal sikit nih??kate stat daripada 2008??ni awat jadik lagu nih??dimanekah janji2 manis berkrim mu???nak beli kasot idaman pon tak lepas nih..wuuu.. T___________T

tibe2 bersemangat nak hambekkk tahu sangat tinggi..ah dan2 tu la semangat kan nak tau..memang perangai manusia!ha..aku call orang yang handle gaji bahagian aku..

aku bagitau la dia aku tengah tengok slip gaji bulan lapan n bayaran tunggakan elaun aku pon dah masuk..tibe2!'ekh payslip dah keluar ke??bulan tujuh ke lapan tu??' isk tak caye pulak.. 'bulan lapan dek non'..puas ati?? 'owh2 kitorang belum print lagik..'aah tulah..sy pon surprise derang bagitau slip dah keluar' 'sebentar ye' ......bliau nak amik fail kot..huhu..okeh tunggakan ni camni 'bla bla bla ikot waran bla bla pekeliling bla bla jun 2011' aku pon ok fine..aku tak boleh nak absord dia cakap ape tadi..tapiiiiiiiiiii..ekh mestilah ade tapi2 kan..'derang kate boleh claim ikot surat lantikan boz which mean daripada 2008??? 'oh kitorang ikot je memo yang puan dot dot bagi kat kitorang....ohhhhhhhhhh..oh ok..betul lah..2008..sy tersalah tengok..ingat 2011..tu yang tunggakan masuk dari tarikh memo jun 2011..tak perasan..baik2..nak masukkan bulan ni dah tak sempat sebab gaji da running..so tunggakan ni sy masukkan dalam gaji bulan sembilan ye..phewwww! 'ok no prob. :)' 'maceh!'

kalau bliau tak terrrsalah tengok tahun..haruslah bulan ni aku kaye raye..huhu..takpe..simpan untuk bulan depan pulak..lega ati cek! :p okeh anak2 buah sekelian..nampak nye duit raye korang tahun ni takdak increment yek!haha..




No comments: