03 October 2012

cik merah pesona

kabare sume.. /

isnin n selase baru ni aku cuti..yeah..balik kampung kan..haruslah balik cuti lame sikit..hehe..cuti dihabiskan dengan keluar pegi makan makanan yang tekak ni teringin sangatt nak makan..alhamdulilah sampai jugak hajat..he..

balik minggu lepas, teksi baru ayah aku baru dapat..this time amik persona pulak..suci lagik.. mileage baru 2k..tinted pun tak lagi..ronda-ronda setaman duk dalam teksi tu rase cam dalam akuarium je..seee thruuuu..ha..ntahpape nye perasaan daaa..n ngv pun belum pasang..nak pasang 6k hoih..mahai jugak kan..ayah aku kate tuk persona dia pakai injection..err ntah lah..tapi tu buat mahal la..seb baik la aku ade borak dengan dak aimar..sekali dia bagitau member dia ade kedai pasang ngv..boleh la dapat diskaun 4k lebih..ok la tu kan..anak-anak kuar sorang sribu..yang lebih ayah topup ekh yah..eheheeee..

fyi, ni teksi ayah aku yang ketige since 1994 kalau tak silap..1st n 2nd teksi was kete iswara..mase 1st teksi ayah aku dapat time tu ayah aku duk meniage lagi..jual makan tengahari..kire teksi ni back up income la if anythin' happen bak kate pepatah sediakan payung sebelum hujan..yep aku bukan asal dari family yang senang..indeed mase kecik aku penah duduk setinggan sebelum mak ayah aku gigih kerja kumpul duit nak beli rumah sendiri..huhu..bile dibesarkan dalam enviroment macam tu aku dah terbiase independent..ayah ade cakap susah-susah kite, jangan sampai menyusahkan orang..aku jadi frust kalau ade orang yang amik kesempatan atas kesenangan orang lain..ntahlah..some peeps tak kisah kot..tapi pade aku yang penah lalui hidup susah aku jadi sensitip sangat dengan orang-orang yang macam ni..err ok kelaut sudahhh..berbalik kite kepada cerita teksi ayah aku..1st teksi ni ayah aku bawak malam..tu pun kadang-kadang..or else ayah sewa kat orang..ayah aku punyelah cermat jage teksi tu..skali bagi sewa kat orang lain..bawak sampai eksiden...rosak teruk.. :( since tu ayah serik nak bagi orang sewa..dapat teksi yang kedua ni takde de tangan lain yang bawak kecuali ayah aku jelah..10tahun lebih 2nd teksi ni berjase dengan family aku.. #salute kene tukar pun sebab 2nd teksi ayah aku tu dah lebih 10tahun..n dah macam-macam rosak nye..kene le tukar baru..there u areee..welkem cik merah pesona! ^^, tapiiii teksi lame ayah aku tetap aku..orang nak beli tapi ayah aku cam sayang nak lepas..duk la parking kat luar..plan nye nak bagi akak ngan abg ipar aku pakai bawak gi keje..gitulah gamaknye..

keh nak balik!ta-ta!

oppss last but not least..


nombor nak together-gether..geli mak.. #gediks!
:p



No comments: