08 October 2012

hijau is green


morning uols..

its monday today..rase fresh gile badan ni bile bangun pagi tadi..almaklumlah malam tadi pukul 10 aku dah selamat membongkang kan.. :p bangun-bangun tido tengok luar tengah hujan pulak..tapi tak boleh nak tido balik..terus mandi siap gi keje..aku rase pagi ni aku pegi keje cam biase je..tak cepat sangat tak lewat sangat tapi masuk basement opit rase cam kete tak banyak lagi..al-kepelikan di situ..huhu..lantaklah janji aku dapat fav' parking spot aku..fufufu.. 

pagi ni aku tak busy sangat..boleh joget goyang-goyang montot sebab pagi ni boz takdakkkk..he..tapiiiii pagi-pagi boz dah call buat spot check.. -_____-' seb baik ade kat tempat..phew!bab-bab keje boz aku tak banyak songeh..dengan aku lah..tapi dengan officers dia banyak nak info/doc tu ini check tu check ni..hehe..sabarlah korang ye..tapiiii tahu ke korang boz aku sangat-sangat concern dengan fengshui nye..bab ni dia particular sikit..

contoh!kaler hijau. boz kate in his fengshui hijau takdak ong..beza dengan kite orang Islam which is hijau sesuatu yang mulia..dalam Al-Quran pun ade menyebut berkenaan dengan hijau..n warne hijau jugak warne kesukaan Rasullah S.A.W.. :) 

dalam kes boz aku ni..kotak tisu hijau ni telah menjadi mangse fengshui bliau..ade satu ari tu, tisu dalam bilik dah abis..jadi aku gantikan dengan kotak tisu baru which is kaler hijau..mase aku tukar tu pulak kebetulan dia takde..nak dijadikan cerite, esoknye dia datang opit :-

boz: haaacoooo..haiya..warna lain takda ka aishah??semalam sihat saje..tengok (sambil tunjuk kotak tisu) baru pakai satu hari sudah kena flu..
pa: hah?!why boz? (sori la boz, pa u memang blur jebon..takleh nak synchronize ape kaitan flu dengan tisu) 
boz: (kening kerut2) hijau tak boleh lah..takdak ong..kasi tukar lah..

abis tu pokok dalam bilik dia tu bukan kaler hijau kah??oo tu bende hidup..takpe..ok ok..sekali aku tanye clerk jage stor, stok yang ade sume kaler hijau.. T___T kene beli kat luar la gamaknye..beli yang 3kotak skaligus..ni dah abis stok tisu..tapi lemak arrr nak beli lain..motip tibe-tibe nak kedekut dengan boz?haha!make aku buat macam kat bawah nih..fufufu...  


1. hambek stok tisu kotak opit..
2. potong bahagian atas kotak tisu tu..
3. hambek separuh daripada helai tisu tu..kau sumbatlah dalam kotak tisu yang dah kosong tu..transfer sampai abis.. 
4. tadaaaa...siap!nah boz.. (sile bagi dengan mukes penuh konfiden jebon.) 

pastu lari laju-laju melepaskan diri supaye terlepas dari seksaan menjawab soalan-soalan boz berkaitan dengan kotak tisu..lagi afdal bagi lagi 5 minit nak balik keje/time dia takde dalam bilik..esok confirm dia tak ingat pasal tisu tu..apelah sangat nak kisah pasal kotak tisu tu..banyak lagi hal negara dia kene pikir kan..

sekian saje tips helah saye..trimas!



No comments: