10 September 2012

Yours Truly Engagement Story


wahhh tajuk nak omputeh.. :p

Bismillahirahmanirahim..

dah tunang ni tak boleh loklak terejal nakal sangat..kene jage adab kesopanan dan tatasusila..kang tak pasal-pasal kene sound dengan tunang..okeh tibe-tibe rase geli..korang geli...aku lagi geli plus gilerrr..haha..ok ok sile behave ecah.. :p

ari ni dah masuk 10 ari aku jadi tunang orang..ape rase?biase je..rase lega majlis dah selesai adelah..haha!date of the wedding??tak tau lagi..takmo pikir lagi boleh tak..kasi kitorang bernafas dulu cari duit lagi pas sume dah ready baru pikir cari date..fufu..

tak tau camne nak story..memang rase tak caye je dah tunang..wahaha..gilerr!takde la plan nak tunang ke kawen ke bagai ape..tup tup mase bulan puase parents dia datang merisik terus confirm date 1hb september ni tunang..bulan puase okeh gi merisik..ko mampu..tapi time tu memang kebetulan family aku sume ade sambut puase kat sini..tu yang derang datang..

as per both parents agreed, wang hantaran seberdiri..means ade hantaran la kan..tunang ni bagi hantaran seberdiri terus..jadi mase nikah takyah bawak-bawak hantaran..leceh..nak kene ade wakil sambut the hantaran tukar-tukar hantaran n have to assign someone to watch out the hantaran n what so ever..aku??lagi aku suke!haha..takyah susahkan diri nak buat hantaran dua kali..haha..sebab aku adelah seorang yang kayu bab-bab nak buat hantaran..haha..jadi aku tak kisah mase kawen takde hantaran bagai..yang azab nye time tunang jelah nak kene buat hantaran tu sume..tapi azab tu pun aku dah siap-siap sub-con kat mak aji dengan our neighbour, cik ngah, mintak tolong buatkan..hahaha..oleh kerana aku kayu bab-bab art ni make aku memang redha dan tak banyak songeh derang nak pedajal ape kat barang-barang tersebut..pade aku sume tu chantek..

beli barang hantaran!kau ingat seronok??meh aku cite sikit seronok ke tak seronok..kitorang ade mase kurang daripada 6 minggu nak prepare..1st week beli barang aku n dapat beli barang dia half..i tell u, tak cool okeh beli barang hantaran time puase..rase nak lempang orang..rase nak bukak puase pun ade..haha..kang aku suke yang ni dia tak suke kang dia suke aku tak berkenan kang masing-masing berkenan takdak size..hahaha..sekarang bolehlah gelak..bile ingat-ingat mase kejadian, rase nak pi bako je kedai tersebut..aku cam tak caye je beli barang aku satu hari je dah settle!tapi tulah kenyataan ye tuan puan..sebab mamat bertuah tu insist aritu jugak barang aku kena settle..alasannye nanti dia takde mase nak cuti lagi, then angah nak buat hantaran tu cepat pastu nak prepare for raye pastu nak balik raye rumah mentua lagi..satu shopping mall je weh dia bawak aku gi beli..alasan puase, jalan jem, penat letih la..grrrr..time ni rase gigi tajam tibe-tibe..penat je buat usha kat website tu sume..akhirnye guwa pasrah..baiklah..saye yang menurut perintah cip! T__T

2nd week aku balik jb spend mase berbuke puase dengan family, hantar barang2 n booking mini dias, makeup n baju..mase mak andam tu suruh pilih baju tunang, sumpah baju chantek-chantek belake..tapi kalau untuk tunang, mak rase hoverrr sangat noks..meriah merelips gitu..mane reti oi..aku nak yang simple-simple sudahlah..so takpe aku amik jugak pakej tu..kalau aku jumpe baju yang aku berkenan aku cancel la amik baju mak andam kan..huhu..memandangkan mase tu adelah bulan romodhon almubarak, dan majlis aku pulak kene dalam pertengahan raye..still tailor banyak tempahan lagi..yelah customer tempah baju open house pulak..jadik haruslah tailor tak amik tempahan lagi..wuu..kite beli ajelah..abis cite..otak aku memang dah set siap-siap cari kaler purple..ade satu!kat butik saidatulnisa kat shah alam..7ratus lebih kauu..tapi takdak size..wuu..purple lain sume aku tak berkenan..last-last aku berkenan la kat satu baju ni..tapi dia ade kaler peach, kuning, n putih..aku choose peach sebab kaler kuning dengan putih memang tak ngam dengan kulit aku..nampak aku pucat..dah alang-alang tu aku beli skali tudung awning..senang!tak nyusahkan pale otak nak cari kedai lain..tak larat dah..haha..

3rd week settlekan beli barang hantaran dia lagi..masyAllah..susah nye nak cari kasut yang betul-betul dia berkenan..sampai aku kene amik cuti la nak teman dia pi cari kasut..alamanda takde sunway takde somban takde gardens takde..seb baik la ade kat mid valley..tu pun jenuh nak jalan pusing satu mid-val.. -____-' nak beli tali pinggang pun same..ni dah beli dah belt..kang jalan terbekenan belt lain..beliiiiii lagi.. -______-' same goes tu wallet..wallet dia ade dua okeh..sakit jiwe aku!tapi layan jelah..

minggu ke 5 ade dah stat cuti raye awal..rabu kot aku dah balik kampung..sebab akak n adik aku tak dapat cuti sebelum..kene la aku kemas rumah..huhu..siap tukar katil sume tau!sile kagum!fufufu..tapi aku tak cuti lame..raye ke empat tu aku dah masuk keje..yelah..nanti minggu merdeka tu aku nak cuti lagik..bape banyak aku nak cuti kan..ngaruk jugak boz aku..pa asek cuti je..hehe..

keh sok aku sambung cite majlis tunang pulak..dah kate pon story kan..jadi aku memorikan sume tu kat blog nih.. =)



No comments: