11 September 2012

Yours Truly Engagement Story - Part II


Part II - kemas rumah dan merewang..

majlis 1sept tapi 29hb ogos aku dah start cuti..gile semangat tak aku nak tunang..wakaka..not!aku kene balik coz wedding planner, kak zana bagitau nak datang rumah nak pasang pelamin..cepatkan..tapi nak buat camne..1hb tu ade 5 pelamin derang kene buat..3 kat rumah, 2 kat dewan..masyukkk..tapi confirm krew-krew kak zana tak tdo sebab nak kene siapkan pelamin decorate dewan bagai..huhu..fyi, kak zana ni neighbour aku..rumah dia belakang dengan rumah aku je..tiap-tiap tahun beraye dengan dia (almaklumlah takdak kampung) like tukar-tukar juadah..dengan dia takyah tunggu raye nak tukar-tukar juadah..kalau ade masak special mesti dia bagi jiran n mak aji pun buat camtu jugak..masakan dia marbelessss!best ooo neighbours taman perumahan aku nih..aku suke!

tadaaa..
yours truly 'mini' pelamin

mase dah siap pasang..nak terkeluar bijik mate tengok pelamin aku..konpius jap aku ni nak tunang ke nak kahwin..ha..untuk majlis tunang pelamin ni kire besar..normal untuk tunang mini pelamin only 6feet..tapi kak zana bagi aku 12feet!n kak zana said no need to pay more..hehe..alhamdulilah..ain doakan dimurahkan rezeki kak zana sekeluarga..amin..pastu kan dalam entry sebelum ni kan aku ade story yang aku amik pakej tunang yang include pelamin, baju tunang n makeup kan..dah aku nak pakai baju sendiri so pakej baju tunang tu dah takdelah kan..tapi kak zana bagi skali set accessories..bukan tu je..walaupun mak aji memang dah ade koleksi dulang hantaran..kak zana bagi jugak dulang hantaran dengan set alas dulang yang super chantekkk..n of course it cost me nothing!syukur alhamudulilah murah rezeki aku nak bertunang nih..pak aji kate kalau kite ikhlas buat baik dan tak berkire dengan orang insyAllah....tak susah aihh nak buat baik..

dalam pic ni ayah aku ngah tolong buatkan hantaran..weh jangan tak caye ade satu hantaran tu ayah aku buat tau..nanti aku tunjuk ekh..ehehe..

aktivi rewang

bunge rampai tu aku yang request..last minit..thanks to mak aji sebab penuhkan permintaan aku..dah la last minit bagitau kan..phew!aku suke sangat bau bunge rampai..kalau dapat memang aku simpan/letak kat bilik/kete..wangi je..sukelah!he..aku plan nak bagi bunge rampai as a hantaran..tapi tak dopek la..sebab ngam dah sebelas dulang..patut 7 dulang balas 9 dulang..tapi kitorg dah terlebih 2 dulang..tak kisah la janji belah perempuan mesti lebih..huhu..buat jugak bunge rampai tapi bagi as souvenir untuk tetamu..kahwin nanti pun aku nak buat bunge rampai ni..insyAllah..

yang tengah buat hantaran aku tulah cik ngah jiran kitorg..seb baik ade bliau..phew!thanks cik ngah..nak harap aku..errrr..aku just bagitau je tema hantaran yang aku nak..which is mest ade kaler purple, peach, putih & hijau (hijau for daun kan)..sebelum aku balik raye aku dah bagi duit siap-siap kat mak aku mintak dia beli bunge-bunge riben-riben kain-kain bakul ape-ape jelah yang patut..aku tak kisah..sume tu takde masalah pade aku..senang je aku ni..tak suke complicated..kalau ikut kepale otak aku yang lurus nih..dulang hantaran->letak gabus->cover alas dulang->letak kotak jam->bunge dulang->settle! :p less is fine with me..haha..

anak-anak buah aku la paling seronok nak tolong!haha..paling tak boleh blah khamis tu sanggup tak gi skolah..sebab nak tolong aku pack goodies..aku dah cakap dah aku tunggu derang balik skola baru buat goodies..eeee tak jalan..murnialiah cakap 'aliah tak boleh nak blaja..aliah nak tolong mak ngah' sampai tak fokus nak blaja okeh..aduhaiiii..tapi bile pakcik van dah sampai depan rumah nak amik pandai pulak lari menyorok takut.. -______-' beg goodies tu aku buat 50 je for tetamu belah lelaki..mak aji request bagi asam-asam like asam jawe yang salut gule tu, pastu ade buah kana, pastu letak jeli, n ade 2 jenis asam lagi tapi aku tak tau ape name dia..tapi sedap lah..anak buah aku yang paling kecik pun tolong..tolong makan jeli.. -________-

bunge rampai dah siap!

sehari sebelum majlis pak long + makcik-makcik belah mak (adik-adik mak aku) dah datang rumah..rewang sikit-sikit la..masak rendang, potong-potong bahan nak masak, bersihkan ayam, blend tu ini..so esok nye senang nak masak..untuk rewang makan tengahari, ayah aku request masak kari kepale ikan!order kepale ikan dengan pakcik aku..macam-macam kepale ikan ade..fresh lagi..pastu makcik aku pulak yang masak..perghhh marbeless spechless!n thanks kat sepupu-sepupu kecik aku sebab tolong buat bunge rampai..rajin korang!

menu majlis aku tu, mak decide masak nasi serai..lauk ade dalca, acar timun, ayam sambal, rendang daging n macam-macam lah..tak silap aku ade 9 tray lauk..memandangkan pakcik aku tokei air, memang order kat dia jelah buat air minuman mase majlis nanti..tu ari discuss aku mintak dia buat aku ice lemon tea dengan air sirap bandung laici blend bersoda..sekali mase majlis tu dia bagi complimentary satu lagi air..air durian belande!pergh!dah la air dia buat sume sedap-sedap original buah dia blend kan..puas ati!maceh cik mansur n cik lis..

keh nak balik..until next update peeps! :p




No comments: