12 September 2012

Yours Truly Engagement Story - Part III


gile kuase tak aku sampai dah part III story pasal tunang..haha..sorilah kalau korang bosan..tapi ni salah satu hari penting/istimewa yang aku nak abadikan dalam blog nih..nanti esok luse dah kertu boleh jugak buat bace-bace balik mengimbau kenangan feeling-feeling nak tunang balik ke ape..wahahaha!

for this event aku tak amik official photographer..sebab!satu: tu ari aku ade usha jugak nak photographer..sekali dia bukak harge rm1k untuk majlis tunang..tunang je oi..aku rase macam eee sayang nye duit..tak jadi amik..haha #kedekuttibe-tibe! :p sebab kedua!:aku takde source photographer area jb.. third: aku memang takde mase nak cari photographer kat jb..time tu pulak akak aku tak brape nak sihat memang aku tak boleh nak harapkan dia ushakan untuk aku..aku suggest nak beli dslr bajet pulak tinggal 2k lebih je..aku cakap kat akak nak 'i owe u' seribu dengan dia..kene reject!hampeh!sume bantah kate takyah beli membazir la mahal la ape lah.. #nangisssss jadinye gunelah ape yang ade..digital camera video cam n camera hp..jadik lerrr..tu pasal la korang tengok pic tak semenggah..almaklumlah yang amik pun tangan ala-ala tak bedung je kan..teheee..

by the time dah siap mekap dah chantek, lagilah aku bertambah frust menyesal takde photographer..memule tu takde la ralat sangat..sebab membayangkan pelamin yang aku request pun biase dan simple je..baju pun beli siap bukan tempah..rase cam over nye kau memon...tunang je pong..sekali dah siap pelamin, hantaran, deco, mekap, baju yang masyAllah aku suke sangat dan aku takde rase nak complain..tup tup photographer takde..frust.

make up time!

peramah tau kakak ni..jap je kitorang akde chemistry..ecewah!ha..borak punye borak sampai aku lupe nak tanye name dia..haha..teruk kan aku.. -_______-' aku sukelah kakak ni make up..sebab dia cam dah biase sangat make up orang..confident je aku tengok dia make up kan aku..sejam lebih je dia make up n nak siap kan aku..yang penting dia suke sangat baju aku n kaler baju tu dia kate sweet sangat..sebab tulah aku beli baju nih..wahaha!time aku make up ni preparation yang kat bawah dah settle..tinggal tunggu rombongan belah sane sampai je..phew!so nak make up pun ati manyak senang.. :p

separuh siap..dengan span baju tak betul kan lagi pastu kepoh nak bebel ape ntah tros nak pakai anak tudung..aihh tak menyabor sunggoh nak kan cincin kan..wakaka!

tudung awning tu aku beli skali dengan baju..sebab malaskan nak usha tempat lain..ntah ade ke tidak nanti..nilah tudung awning yang paling mahaiii yang penah aku beli.. -___- satu-satunye tudung awning aku beli..tudung-tudung awning sebelum ni sume aku rembat akak aku punye..ehehe..yang half moon shawl tu aku bli kat jualan puspanita kat opit aku je..selambe sadin tak..nak masuk butik cam tak mampu je..haha..tapi bile dah pakai nampak cantik jugak kennn..

siap!

by the time aku siap, ngam-ngam je rombongan sampai..phew!cayalah kak!bergambar kite dulu dengan adik beradik..kang dah kalut kat bawah tak dan nak bergambar pulak..n pic with moi oldest nice..penunggu setia mase aku tengah make up..diam tengange tengok mak ngah dia muke dah lain..hahaha!aku tanye cantik tak mak ngah..dia senyummmmmm je.. -_____-' comel la murniamira ni!comel lagi mak ngah dia..wakakaka! #lempangkang

with cik lis - a.k.a makcik - a.k.a. tokey air :p

yang kecik-kecik tu sume sepupu aku..almaklumlah mak aji kan anak sulung..kitorang lah yang paling besar..except si kecik maisara yang pakai baju biru belang-belang..yang tu anak sedare aku blah ayah..

curik-curik amik gambar

skodeng from moi sister's room..haha..memule tu takde rase ape..bile dah sampai..kire 1 2 3...7 bijik kete..ok boleh rase cam nak pitam..time tu rase nak suh eeerrrr cepatlah balik cepatlah balik..hahaha! :p n that guy kan sangat berkebolehan bab-bab nak transform aku jadik raksase sumtimes tau..dah tau pegi ni bawak rombongan tunang ade barang hantaran..dengan slamber sadin je dia merembat atas highway..sampai-sampai tengok bunge kat sireh junjung dah tercabut tergolek ko tau tak!mengucapppp aku..seb baik tak patah..tu belum aku cite time derang nak balik somban balik..haa yang tu rase nak hempuk dahi kat dinding banyak kali..dahi dia la..nanti-nanti la aku cite k..nak gi makan sat..

daaa...



No comments: