09 January 2015

all about 2014

assalamualaikum
hai korang
rindu kitew tak?
bahaha!bajet femes sangat kau ni cah. -__-'
ye aku tahu dah lama blog ni tak berupdate
penangan mengandung hoih
sungguh!
takde mood nak update
buka jenguk pun tidak
jan - sept mengandung
okt - dis cuti berpandang
complete setahun.
my highlight for 2014

5.01.15
1st day masuk kerja
azam la konon nya nak rajin update blog
tak tahu la rajin nya sampai bila
tengok2 esok2 dah takde update
haha!

btw..3.0.14 aku dah selamat melahirkan seorang puteri
tadaaaa!
Nur Arfa Jasmin
3 Oktober 2014
2.7kg berat masa lahir

alhamdulilah aku dapat bersalin normal
walaupunnnnnn
dah lebih daripada tarikh due
kalau ikut calculate aku & doc
aku dijangka bersalin 26 Sept
tapi anak dara aku ni syok duduk dalam perut tak nak keluar
sampai la tarikh doc bagi kalau dia tak keluar jugak, 2 Okt aku kene serah diri check in hospital
2 Okt check in hospital
3 Okt kena induce 
alhamdulilah tak sempat induce
3 Okt tu jugak pukul 2 pagi 
dah turun tanda nak bersalin
mula2 pukul 2 pagi air ketuban pecah 
then pukul 3 pagi keluar darah 
kul 8 pagi doc check jalan dah bukak 4cm
terus masuk labor room
pukul 5 petang - selamat bersalin
alhamdulilah hubs aku wan ada di saat2 genting 
sampai baby keluar pun dia ada sebelah aku bagi semangat
kuat betul semangat dia tengok proses bersalin aku 
huhu
jadi,,merasalah pecah  air ketuban, keluar darah, sakit contraction tu semua
ingat2 balik sakit contraction, rasa cukuplah seorang 
sakit!
sakit yang tak boleh digambarkan
tak tau nak cakap macamana betape sakitnya
subhanaAllah!

ok tu je highlight cerita aku 2014
kang story detail2 ada kang orang takut nak beranak..
hehe
k aku nak balik dulu
ta-ta!



No comments: