26 September 2013

#throwback 1 (The Prep)

The Wedding Preparation / Persiapan Perkahwinan


Salam semua,

aku tak tahu la berapa banyak entry throwback ni
jadi korang-korang semua
bertabahlah nak membaca nanti k

aku pelik sangat
kenapa aku tak se'excited' bride to be yang lain
yang boleh up entry story pasal persiapan kahwin derang
serius dulu aku ingat aku pun macam tu tau
masa belum tunang lagi
aku teringin sangat nak buat entry kahwin
semangat
sekali dalam seumur hidup tuh

non ado! -___-
gambar jelah banyak aku snap
tapi nak up entry
aku jadi ....entah.....
"hmm takyah la" ujarku dalam hati (pergh ayat kau?!)
sampai sekarang aku pelik dengan diri sendiri
sindrom apakah ini??!

dan aku tahu
dah lambat dan terlambat nak share story mory pasal aku kahwin kan
dah selamat kahwin ompek bulan pongg
dah basi
tapi aku nak buat juga entry kahwin ni
kelak untuk kenang-kenangan aku jugak in future
flashback memory gitu
tak lupa untuk rujukan kepada bride to be / bakal pengantin! =)

lets start with this

aku tunang = September 2012
aku kahwin = Mei 2013
tempoh preparation (prep) = 8 bulan sahaja

kalau ko tanya 8 bulan cukup ke nak buat all prep
aku jawab
cukup sangat!
in fact,
aku buat semua dari segala proses buat/survey/pilih/plan/design/tempah/cari/beli/dll
from a to z
from zero to finish
sebab
1. akak aku
aku nak kahwin kat johor tapi aku duduk putrajaya..jadi wedding provider / services yang aku tahu area johor sangat limited..nak proxy kan akak aku buat itu ini bukanlah keputusan yang tepat sebab akak aku is the busiest career women..balik kerja lewat..sampai rumah dah pukul 8 9 kadang tu 10 malam..by the time nak survey, kedai dah tutup kak oi..
2. adik aku
walaupun adik aku tinggal dengan aku tapi working hours dia berbeza dengan aku..time kerja dia ikot UK time..aku balik keje dia baru nak masuk kerja..jadi proses survey mensurvey bertanya pendapat hanya boleh di buat on weekend sahaja..nak tak nak aku juga kena buat sendiri
3. mak aji
cannotlah..aku taknak bebankan dia dengan banyak perkara..mak aji aku pun bukan sihat sangat..banyak sangat fikir kang stress..plus kat rumah tu ada 3 handbag..i mean 3 orang anak buah..hehe..agak susah nak bergerak..
4. pak aji
err..pengerusi majlis..dia buat keputusan.."yes or no no oh this one cannot!" -__- bila dah ok..the rest aku yang buat
5. saudara-mara
aku malas nak susahkan saudara..nak jaga hati lagi..baik buat sendiri

tapi..tapi..tapi..betul aku buat semua all alone but in the end aku tetap akan discuss dengan family aku tanya pendapat diorang (n pendapat kawan-kawan jugak) dengan pilihan yang aku buat tu..bila semua ok baru aku proceed next step..

ok next throwback pulak!
aku nak balik ni
daaa!


No comments: