08 June 2012

lepas ni hari kau kawen kau gilah keje lagi


hi peeps!

aku sambung cuti lagi..hehe..eee apesal la budak-budak ni comel sangat n noty sangat!kan dah mak ngah dia kene amik cuti lagi sebab tak sanggup nak lepaskan korang..ahaha..nasib la korang dapat mak ngah yang dramatik..semalam dari pagi sampai maghrib aku bawak derang berjalan..petang tu baru bawak gi swimming..he..excited masing-masing!nanti balik jb bagitau mama korang..suh parking porch tu renovate buat swimming pool k..haha..yeah semalam i was so happy n so blessed..

but today..i'm so disappointed. n it's really affects my mood right now.

SEBAB!!

arini..dah masuk petang..tak pegi memane lagi..SEBAB!tunggu family dari johor datang..tapi bukan menuju ke rumah aku..tapi ke meru..DAN SEPATUT nye kitorang dari putrajaya ni keluar tunggu siap-siap kat rnr..so akan terus berkonvoi pegi meru..siap awal niii...ikut plan nye nak solat jumaat kat meru kan..jadi kami kat sini gigih siap-siap taknak la derang kene tunggu tunggu lagi..letih wey menunggu ni..bukan nye mude-mude lagi yang boleh duduk lame-lame dalam kete..dah la derang drive dari jb kan..memikirkan keadaan tu jadi we decided to get ready nak tunggu sane terus gerak dan tak buang mase..AKAN TETAPI semuanye berubah selepas derang berhenti rehat di rnr seremban..tukar PLAN pulakkk..dah elok-elok plan asal tu dipeginye gatal nak menukooo..hah kau...last weds tu dah elok bincang n plan n we agreed and thought, ok thats the final plan.. dah chantek dah plan tu as per everyone agreed..no change..ni bukan pelik lagik..time tu aku dah "ee wasting time lah"..ok fine time ni aku dah mengeluh..haha..kenape pulak tibe-tibe ke sini..bukan aku tak suke derang datang sini..aku memang sukeeeeeeee family sedare mare aku datang rumah..tapi yang aku frust apsal tak plan betul-betul..aku dah macam "alang-alang kau dah angkut anak dare orang kehulu kehilir kau pegi jelah bawak terus gi meru tak ke senang"..pfttt..yeahh fine korang terlampau banyak sangat option kan sampai satu tahap tu kau buat keputusan yang sumpah lawak bagi aku..NOT!ohhh bukan taknak pegi meru terus..tapi ni SEBAB yang aku rase sumpah tak boleh blah..n make my blood go upstairs i tell u..SEBAB orang yang nak diraikan tu KERJA!what the hell!kau boleh keje lagi..keje weh??kau ceo company tu ke??sampai kau takde keje tak jalan?kau dah tau esok ari penting kau..apsal la kau nak keje lagi..dah sah-sah kau plan nak tunang sah-sah la kau dah plan nak cuti..ke kau plan tunang last minit ke??why ekh last minit..err jangan sampai aku pikir lain sudey..kalau kau dah decide nak kawen jadi aku pecaye kau dah boleh pikir dengan matang..tapi..kau tak pikir ke pakcik-pakcik kau kakak-kakak sedare kau amik cuti semate nak anta perutusan kau..kau rase yang pegi tu tau ke jalan tuju tempat kau..yang tau pun ntah mane-mane jalan ntah dia bawak..ade jalan senang nak ikot jalan susah..yang kau ni boleh keje bro??kalau kau bajet sangat nak turun jb at least kau datang sambut derang kat sini..bukan nye derang datang sembah sampai tempat kau..tunggu kau kat sane pastu baru terhegeh nak gerak gi meru..ni tak..dari jb singgah seremban singgah putrajaya pastu gerak gi subang amik kau pastu baru gi meru..kul 4lebih dari rumah aku..kau ayak derang sane sini dari putrajaya, malam baru sampai meru..dari jb gerak kul 9 pagi nak sampai kan ke meru sampai 11 jam..kul 8 malam baru sampai..beb, dari putrajaya gi meru 15min je..dah macam pegi kelantan..padahal..pfttt..this is the ultimate greatestttt plan as i ever heard..this is your first time n you know you dont have any experience..please find someone yang dah ade experience for your reference...bertanye!tak jatuh hine kalau kau bertanye..ok fineeee korang kan bijak belake..kami ni blaja tak tinggi mane pun..

pade aku, kau adelah master plan..as per master plan kau ade rights to control n to plan your own plan..kalau kau plan tu elok gile cun abes sume orang agreed sume orang takde masalah nak follow..trust me!kitorg jenis tak kisah..sepupu punye hal..BUT if your plan is tunggang telabik bajet pun cukup-cukup n we had suggest a better idea you should consider it lah..bukan nye kami nak take over plan kau..ni pade aku lah..orang lain aku tak tau..

last but not least..aku harap time aku nanti tak jadi macam ni..frust beb!


No comments: